Péče, lidskost a empatie
jsou základní stavební kameny sociální oblasti. Ta se dnes však nachází na zásadní křižovatce. Potřeby v sociální oblasti narůstají a sociální služby zároveň dlouhodobě čelí vážnému nedostatku personálu
– ať už jde o pečovatele, nebo zdravotnické pracovníky.


Naše organizace Sociální služby Haná, příspěvková organizace, si tyto výzvy uvědomuje a rozhodla se jim čelit odvážným způsobem:
vstupem do éry inovací a chytrých technologií.


Vedení organizace sází na modernizaci poskytovaných služeb, která má dvojí efekt – zvyšuje bezpečnost a komfort klientů a zároveň odlehčuje pracovníkům, kteří tak mohou věnovat více energie osobnímu přístupu
a péči. Mezi nově zaváděné prvky patří například různé druhy asistivních technologií – chytrých pomůcek, které pomáhají s komunikací, plánováním péče nebo automatizací rutinních úkonů.

Nejde ale jen o samotná technická řešení. Sociální služby Haná vnímají inovace jako změnu přístupu – otevřenost k novým řešením, hledání efektivity a spolupráce napříč sektorem. Organizace proto zřídila
novou pozici, která má za úkol chytrá řešení do praxe zavádět.
V době, kdy jsou kapacity přetížené a lidské zdroje omezené, představují chytré technologie klíč k udržitelnosti a kvalitní péči do budoucna.


Tímto směrem
chce organizace jít i nadále – být vzorem a aktivním aktérem proměny
sociálních služeb v regionu. Inovace nejsou hrozbou, ale příležitostí
, jak lépe reagovat na potřeby lidí, kteří péči opravdu potřebují.




